


![]() |






![]() | Dzisiaj | 134 |
![]() | Wczoraj | 142 |
![]() | Ten tydzień | 1076 |
![]() | Poprzedni tydzień | 1220 |
![]() | W tym miesiącu | 3601 |
![]() | Poprzedni miesiąc | 7089 |
![]() | Wszystkie | 656825 |



Your IP: 54.196.47.145
- Błąd
-
- Unable to load Cache Storage: database
- Unable to load Cache Storage: database
- Unable to load Cache Storage: database
- Unable to load Cache Storage: database
Sprostowanie do sprostowania muzeum w Jaworzynie Śl.
|
Pociąg do nieba - sprostowanie |
link do strony: |
Link do strony jest nieaktywny ponieważ strona została usunięta, zapewne celowo. Można domniemywać, że prawda w oczy kole. aktualizacja 9.03.2012 r.
|
Szanowni Państwo |
|
Sprostowanie do sprostowania muzeum w Jaworzynie Śl. |
Stan zachowania lokomotywy przed ustawieniem jej jako rzeźbę pociąg do nieba oceniono przez specjalistów w tej dziedzinie jak wrak!!! |
sprostowanie: Super!!! Jacy to fachowcy ocenili, że parowóz to wrak? Proszę państwa ten fachman został wynajęty przez firmę Archicom, aby napisać taką opinię, która w "białych rękawiczkach" pozwoli na zniszczenie zabytku. Doktor Miron Urbaniak napisał opinię z której wynika, że parowóz to wrak. Następnie firma Archicom wysłała tę opinię do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu. Ten zaś (drugi spec od zabytków techniki) "klepnął" opinię Urbaniaka i chwalił się że to złom!!! Komuś się chyba kolejność pomieszała!!! W dodatku p.Miron Urbaniak był wolontariuszem w muzeum w Jaworznie Śląskiej. |
|
Obiekt nie był sprawny technicznie, elementy konstrukcyjne były silnie skorodowane, ponadto znaczna część elementów tworzących parowóz została wcześniej rozkradziona i zdekompletowana. |
sprostowanie: Parowóz przed wyjazdem do Długołęki w 2010 r. nadawał się jeszcze do rekonstrukcji. Trzeba również powiedzieć, że parowóz został zdemontowany na terenie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej (uszkodzony). Tam wycinano ważne elementy konstrukcyjne lokomotywy). Sam z siebie parowóz nie mógł przejechać na teren muzeum. Jakoś p. P. Gerber nie chce o tym wspominać, że to na terenie jego placówki zniszczono parowóz i za to pracownicy muzeum wzięli pieniądze!!! Tak wynika z pisma z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Chyba, że MKiDN kłamie? |
|
sprostowanie: Parowóz nadawał się do odbudowania zanim stanął na pomniku we Wrocławiu. Jego stan techniczny był na tyle dobry, że nadawał się do renowacji i ustawienia go jako pomnik techniki. Przygotowanie go do jazdy kosztowałoby duże pieniądze, ale porządna renowacja byłaby tu wskazana. Rozkradzione części można było uzupełnić np. atrapami lub dorobić, a nie skazywać na palnik i szalony pomysł pseudoartysty! |
|
Stacjonujący na bocznicy w Jaworzynie Śląskiej parowóz ulegał postępującej korozji i grabieży, co przyczyniało się skutecznie do jego dekapitalizacji oraz utraty walorów zabytkowych. |
sprostowanie: To bardzo ciekawe stwierdzenie. Jakoś inne parowozy w gorszym stanie nie tracą wartości zabytkowych. Nagle w tym przypadku parowóz stracił na wartości. Dziwne? Dziwnym zbiegiem okoliczności jest to, że takie rzeczy mają miejsce tylko w Jaworzynie Śląskiej. Jakoś w innych skansenach kolejowych takie sytuację się nie zdarzają, a parowozy nie tracą na wartości zabytkowej. |
|
Przeniesienie maszyny do Wrocławia oraz ustawienie w charakterze pomnika bez wątpienia przyczyniło się do uratowania obiektu. |
sprostowanie: Parowóz zniszczono bezpowrotnie!!! |
|
Warto dodać , iż inwestor postarał się aby odtworzyć wszystkie brakujące i istotne dla zewnętrznego wizerunku elementy konstrukcyjne. Z punktu widzenia ochrony zabytku jest to działanie w charakterze rewitalizacyjnym , nadaje bowiem lokomotywie nową funkcję oraz uchroni ją przed zniszczeniem. |
sprostowanie: Inwestor tj. firma Archicom z Wrocławia przyczyniła się do zniszczenia zabytku! Elementy konstrukcyjne zostały zamontowane nieudolnie. Budka maszynisty jest odtworzona niezgodnie z oryginałem. Układ napędowy który zaprezentował Archicom jest niezgodny z zasadami mechaniki. Nawet koła by się nie obróciły o 360 stopni!!! Tacy fachowcy i znawcy parowozów!!! |
|
Z punktu widzenia ochrony zabytku jest to działanie w charakterze rewitalizacyjnym... |
sprostowanie: Mamy tu do czynienia z wandalizmem. Proponujemy pracownikom Muzeum w Jaworzynie zaznajomienie się z fachową terminologią. Słowo REWITALIZACJA odnosi do zabytków architektury a nie do zabytków techniki. W przypadku zabytków ruchomych mówimy o RENOWACJI. Natomiast w odniesieniu do całości sprostowania to mamy tu do czynienia z KOMPROMITACJĄ pracowników muzeum. |
|
Jednocześnie wszystkich miłośników kolei, martwiących się o dobra przemysłu i kolejnictwa serdecznie zapraszamy do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa, aby w ramach wolontariatu lub akcji Adopcji parowozów wspomogli działania Muzeum. |
|
Podsumowanie: Polecamy aby wszyscy Ci miłośnicy kolei, którzy cenią zabytki kolejnictwa omijali szerokim łukiem Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej i poszukali sobie innych skansenów kolejowych w których nie występują tego typu sytuacje. |
Co się zaś tyczy sprostowania, to po raz kolejny pracownicy starają zataić pewne fakty, które mogą być "niewygodne". |
Z poważaniem redakcja "Pociąg do piekła" |
następna » |
---|